Monday, February 6, 2012

China Glaze Hey Sailor

Today I wanted to show you a polish that definitly goes into my Favourite category! China Glaze Hey Sailor


This is two coats with top coat. Hey Sailor is a super bright, light red creme with excellent formula! You could get away with one thicker coat, that's how opaque it is! I also love that it has a pure creme formula, but still has the gloss of a jelly. I'm always on the hunt for the perfect red for my skintone, and I'm not exactly sure this is the one but it's up there in the top at least!


Now I'm really interested in knowing which is your go to red nail polish? What do you think of Hey Sailor?


Bisou
Isabella

6 comments:

  1. Den ser väldans snygg ut! Mitt standard-röda är nog H&M Red Nail. Den täcker bra och torkar snabbt ^^

    ReplyDelete
  2. Min go-to röda är nog Color Club Brr-red (hata namnet). Men jag har gluttat på Hey Sailor ett tag och vill nog ha det. Ser toppen ut på dig.

    ReplyDelete
  3. Jag gillar ett rött lack fån Viva la Diva, nr 58. Det är ett klassiskt rött krämlack, perfekt röd färg, opakt i 2 lager och ganska billigt. Lite mörkare än Hey sailor, vilket också är väldigt fint :)

    ReplyDelete
  4. Tror det här är min favorit bland röda krämlack. Lolipop från Essie ligger iofs också bra till.

    ReplyDelete
  5. Annie. Ja den är sjukt snygg tycker jag själv :). Jag är inte förvånad att det är din favorit, har inte provat just den färgen men är vansinnigt förtjust i H&Ms lack för det mesta.

    Mona. Den har jag nog aldrig sett tror jag! Känner inte igen namnet iaf.. Prova Hey Sailor, du kommer inte bli besviken!

    Sussie. Viva la Diva är ju framför allt billigt! Det gillar vi om lacken också är fina :)

    Nailtastic. Kul att du tycker det också :). Har inte provat Lolipop ännu, men googlade lite bilder. Sjukt snyggt!

    ReplyDelete
  6. Håller med, det här är riktigt fint. Min klarröda favorit är nog MACs Obey Me men jag gillar även jellyn OPI Vodka & Caviar. Tycker den här röda passar dig bra :)

    ReplyDelete